maybe if

Sitter här i min goe mjukisdress och funderar.. Har vart hos Emmie idag, vi hade massa myspys! :)
Åh, jag är så jävla vilsen. Fortsätta gå frisör? Eller inte?
Har alltid varit min dröm, men det känns inte kul att stå och rulla den där jävla permanenten, curler osv.. Det är så frustrerande när man börja känna såhär efter halva tiden, att jag kanske skulle valt något annat istället.
Typ massör eller nått i den stilen. Dessutom känns det förjävligt att man har pluggat sönder sig i nian och sen känna såhär.. + att man alltid trodde att det skulle finnas gott om jobb när vi gick ur, statestiken såg ut så då. Men nu med den här *nya dumma idén om gesällen* så kommer det vara ASSVÅRT att få jobb. Så varför ska man slita häcken av sig och få arbetsskador i onödan? Allt det som var så kul förut känns mer som ett måste nu.
+ Att jag vet att jag inte är helt dum i huvudet som resonerar såhär, för det är rätt många som har börjat tröttnat.. Men samtidigt är älskar jag min praktikplats, trots att det kan vara pest ibland. Jag känner mig liksom hemma där, som om jag vore en i gänget. Det finns ju olika alternativ om man helt enkelt väljer att hoppa av frisör, så som att ex. läsa andra ämnen för att få upp dom där poängen man måste ha när man går ur. Så kan man få praktik på en affär, eller nått sånt där istället. Fast jag är så himla skoltrött nu, så jag skulle aldrig orka det. Så sitter man där igen.. Inga val. Dessutom vill jag inte vara den som jobbar på mc donalds när jag är 40+.
Jag vill någonting med mitt liv, jag vill bli något stort och lyckas. Inte köra fast nu under dom viktigaste åren i mitt liv. Valen jag gör nu kommer påverka hela min framtid. Så varför ge upp nu?
Önskar det fanns mer alternativ. Önskar man visste precis allt man ville bli, såg in i framtiden och visste.. visste vad man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0