Hello hello winter, goodbye summer

Gran Canaria var underbart, precis vad jag behövde. Värme! tänk hur snabbt vädret kan ändra humöret..
Fast under landningen ner till Sverige la alla märke till nått, snö? I november. första snön går rätt bra ändå, lite mys. Jag fryser sällan ute, så det är okej. känns lite konstigt att gå till skolan imorgon efter 3 veckor..

Förstår du inte att varje gång du hör av dig brister en tråd inom mig? Ibörjan var det lika starkt som tusen olika sorter spindelväv, så starkt, men ändå lätt att klippa av. Jag önskar jag kunde klippa den tråden inom dig som dras till mig, klippa av beroendet av att ständigt vara där som en roll, när du egentligen inte är det och aldrig har vart det. Jag hatar dig för att du gör såhär, varför vill du skada mig? Jag har redan förklarat så utformat och enkelt till dig, att jag inte vill veta av dig.
Ibland funderar jag på att lämna Sverige, bort tusentals hundra miljoner mil med skyddad identitet, du skulle inte veta vart jag var. Du skulle inte ens kunna plocka upp telefonen och slå dom där siffrorna som du faktiskt kan, och plåga mig. Jag skulle leva ett sånt härligt liv. Lämna av all tung last som alltid funnits där och gjort det jävligt för mig, ta med mig min älskade familj till ett paradis. Eller kanske helt enkelt förvandlas till en fågel och flyga någon annanstans ett tag, där ingen kan se mig eller höra.   Det är bra att fantisera, iallafall.

Hmmm, sitter och funderar som en kärring. Promenad eller gym? jag känner för en promenad, men det är så svårt att gå snabbt ute nu. och gymmet har jag inte vart på evigheter. känner mig lite halvkrasslig fortfarande sen jag gick hem från praktiken förut så promenaden låter bäst.. eller så kör vi en kombo.
Okej, nu börjar jag verkligen låta som 40+.  Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0