Allt har sitt slut



Nej, nu har jag fan bestämt mig på riktigt. Jag ska sluta med den här skiten.
Jag vet att det kommer vara svårt, men jag ska göra det för mitt eget bästa. Min hälsa suger just nu, och jag vill inte veta min ålder i kroppen. Tittade på Anna Ankas program där dom får göra ett test hur gammal man är på insidan, och det är riktigt läskigt faktiskt. Vet inte hur många gånger jag har försökt, men nu när familjen vet så känns det väldigt tråkigt.. Det finns ärligt ingenting positivt med rökning, och fråga mig inte varför jag började.
I dagens samhälle är det en social grej, som ganska många håller på med. Det har blivit ett riktigt problem bland unga, och det skrämmer mig. Att saker kan vara så beroende framkallande.
Jag är trött på att min astma blir värre, och slemmet som bildas pga det. Jag är trött på att alltid lukta äckligt och ha dålig andeträkt, och att min kondition försämras.
Det är nog första gången jag verkligen erkänner för mig själv att jag har rökt väldigt länge, eftersom man alltid har ursäkter..
Men vem har jag blivit? I 9an tänkte jag inte ens på att ta en cigg, jag hade kommit över det. Sen börjar man gymnasiumet och ni vet, man går ut med dom nya kompisarna i klassen och röker. Sen sitter man i klistret igen.
Och jag vill må bra, leva länge och få friska barn. Och det är inte försent att rädda kroppen än, eftersom jag är ganska ung. Så det här gör jag enbart för min egen skull! Jag vet att jag kan, om jag verkligen är motiverad.
Och ni andra med, vi kan göra det tillsammans.
För från och med idag, 14/12 2010 är jag klar med den här skiten. Kommer ta dagen som den kommer och stå emot. Jag kan, vill och ska få en längre livstid. Önska mig lycka till!
Från numera eran icke-rökare Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0