träning

nu har jag bestämt mig, på riktigt.
20 kg ska bort! då ligger jag på normal BMI igen, och den där jävla kurvan.
jag hatar att vara överviktig, och jag hatar när ja ens skriver det.

imorgon ska jag till karlstad igen, får ta och rycka upp mig lite igen. inga jävla tårar.
ska träffa en gym instruktör, tänkte be han lägga upp ett schema åt mig precis vad jag ska äta och vad jag ska träna för att gå ner 20 kg. Eftersom jag tydligen inte klarar det själv.
det är egentligen bara kosten jag behöver ha hjälp med, och lite support. för jag vet att jag måste vara där varje dag och träna till max; 20 min joggingstur, 20 min crosstraining, 10 min "skidåkning" (en grej på gymmet) och 20 min cykling. därefter styrka; mage 25kg 50x2, armar biceps&triceps 20 kg 10x3, ben 30 kg 10x3, rygg 20 snabba, rumpa osv. helst träna bort mellan 500-1000 kalorier varje dag. matintag: många nyttiga måltider. frukost; fullkorns macka med smör & ost. (inga kolhydrater, fett går bra) och ett glas mjölk till, lunch: magert kött med massa grönsaker, mellanmål: frukt. kvällsmat: ägg, bacon, grönsaker, mjölk osv.  plus en kvällspromenad.

ursäkta mitt träningsnörds prat, jag måste tänka på något annat bara.
sen vet jag att endel anser att jag inte behöver gå ner i vikt, men jag har redan pratat med skolsköterskan och hon vet vad hon pratar om. så för mitt eget bästa och min hälsa så är det sunt att gå ner.
jag vill må bra och vara fin i kroppen!

beach -10   smyger sig frammåt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försöker de samma så vi kanske kan peppa varann :)va tränar du?

2010-04-15 @ 22:36:43
URL: http://sojfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo visst:) blir lättare om man har någon med sig när man är och tränar! allt blir enklare då:P på gym i kd, men blir nog mer promenad och springturer nu när våren är på ingång :)

2010-04-16 @ 14:37:57
URL: http://aniiepanie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja menar de! jätte stor skillnad verkligen. själv har man bara massa lata sykskon o vänner som inte e lika intresserade som en själv;) jaha, sats eller? =)

2010-04-16 @ 17:57:27
URL: http://sojfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha men andrea är väl hurtig?;) såg ju dig och louise på en friskis och svettis träning en gång faktiskt! nope, på friskis i kd, men mitt gymkort går ut i maj ngngång. men har ju nästan flyttat in redan här i säffle igen, så det blir panatta säkert:) om jag inte bara är ute, det är gött det med + att det är tråkigt att springa på rullband!:P

2010-04-16 @ 20:21:31
URL: http://aniiepanie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo de e hon ju, men vet inte om fotboll e min grej:P haha. jaha, ja försöker ju gå men så tråkigt att gå själv :) ja de e sant, men rullbandet kan man inte bara stanna på så blir en liten peppning där:D går där nu faktisk, riktigt skönt:)

2010-04-19 @ 09:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0