lyckan slår sorgen

sådär ja, nu sitter jag i en väldigt bekväm fotölj och är bloggsugen som fan!
jag bor ju i "lillstugan" precis mittimot min familjs hus. det nya placet är som ett eget hus med 2 rum och kök. men väldigt dålig signal till internet, så jag har varken kunnat bloggat eller lagt upp bilder. men sprang in hit nu så jag kunde skriva ett. :)

igår var serafia här, det var sjukt längesen nu och jag har verkligen saknat henne. min lilla plutt! umgåddes (haha stavning) typ hela tiden i 9an, varje dag var rolig för att den sprätten fanns där. jag lovar att våran humor slår ingen.  sen stannade hon över natten med, blev massa tända ljus och oc-mys. hände en väldigt underlig grej med, som jag har ett halv suddigt minne av. jag sov, eller vi kommunicerade med varandra i sömnen. tror jag. jag vet inte om jag "ryckte till" eller något som skrämmde henne, för hon sa typ; -men gerej då jag blir så jävla rädd.
tror jag, något i den stilen, (om jag inte drömde då) men det kändes verkligt. haha, ringde och berättade det för henne imorse, så det blev ett litet morgon garv ;)

nåväl suckers, är lite sådär halvsjuk idag. eller sjuk? åkte hem en timme tidigare än när vi slutade, för min hals dödade mig innifrån. det kliade som om det vore tusenmiljoner myggor inne i halsen. sen är mina stämband totalt utrepade. nej, jag har inte lekt skrik emo. det gjorde jag på lovet minsann.
mer bra och dåliga saker hände på lovet med, personliga grejor som jag inte kan ta upp mer här förutom att skriva att jag står för det jag gjorde, men är jävligt ledsen över att det blev såhär. det behövdes ett stopp, en förändring, för att jag skulle kunna må bra igen. och nej, jag är inte deprimerad, faktiskt. jag trodde att det skulle bli så, men det verkar som det har vuxit fram en stark och modig anna ur dessa djävulusiska månader. Faktiskt så har jag inte varit såhär lycklig i hela mitt liv. Visst, ett hugg i hjärtat var det självklart, men om Du väljer att gå den här vägen, så visst, jag kan inte göra så mycket mer än att få dig att försvinna ur mitt liv. För jag orkar inte se vad du gör i vardagen, vad du ska göra osv, för DÅ skulle jag bli down. Det gör ont att du lämnar mig i sticket, för att jag sa till. det gör ont att det verkar som att det vi hade inte ens betydde något.
förlåt kära läsare, ni måste vara förvirrade. men texten är riktad till den personen som jag menar, och den personen vet mycket väl vem det är.

Så ja, hur har eran dag varit? Bra? Prima? gud så konstigt att jag växlar mellan små och stora bokstäver, märkligt. jag är lite knäpp jag. ;)
skulle vara kul om ni lämnade någon kommentar så att jag vet vilka som läser bloggen, så att jag kan kika in på era. :) nu ska jag nog käka lite, och baaaaaaaara mysa! jag älskar fredags/lördagsmys, det är så härligt. det är faktiskt lill-lördag idag, och eftersom jag bara löve min lägenhet så är det klart att jag myser till riktigt ordentligt.
Så en O.C kväll blir. med tända ljus, filtar, varm choklad, god mat och en varm dusch.
Visst låter det mysigt!? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0